WENTYLACJA, KLIMATYZACJA I OGRZEWANIE CENTRUM
BIUROWEGO 4500 M2
Stworzenie koncepcji wydajnego systemu klimatyzacji i ogrzewania w centrum biznesowym.

Obiekt:

Centrum biurowe o powierzchni 4500 m2

Cel projektu:

Opracowanie koncepcji klimatyzacji i ogrzewania

Czas opracowania i zatwierdzenia koncepcji:

12 dni

Czas projektowania i instalacji przez naszych partnerów:

cztery miesiące

Warunki uzgodnione z klientem

Zwrócił się do nas nasz stały klient, który inwestuje w budowę centrów biurowych, a następnie je wynajmuje. Jego zadaniem było opracowanie rozwiązania technicznego dla systemów wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania powietrznego.

Systemy muszą spełniać następujące kryteria:

  • Systemy klimatyzacji i ogrzewania powinny być energooszczędne.
  • Jednostki wewnętrzne muszą pasować do projektu pomieszczeń
  • Wentylacja powinna być wyposażona w wydajną jednostkę odzysku ciepła oraz sekcję chłodzenia powietrza nawiewanego latem i ogrzewania go zimą za pomocą pompy ciepła powietrze-powietrze.
  • Wszystkie systemy klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji muszą być wyposażone w automatyczne i zdalne systemy kontroli i monitorowania.
  • Jego głównym kryterium było to, że budżet na te gotowe rozwiązania nie powinien przekraczać 395 zł za 1 m2.
ETAP 1:

Opracowanie koncepcji systemu

  • Nasi inżynierowie opracowali koncepcję systemów klimatyzacji i ogrzewania powietrznego, biorąc pod uwagę istniejące systemy inżynieryjne i plany architektoniczne klienta.
  • Do realizacji projektu zaangażowaliśmy naszego partnera, który opracował projekt zgodnie z naszą koncepcją i przeprowadził prace instalacyjne
  • Wybór sprzętu.
  • Doradztwo techniczne dla firmy projektowej i instalacyjnej na etapie projektowania i instalacji systemu.
  • Kontrola prac instalacyjnych na etapie realizacji projektu
  • Przeprowadzenie pierwszego uruchomienia i objęcie zainstalowanego sprzętu gwarancją.
ETAP 2:

Rozwiązania projektowe

Wychodząc na przeciw warunkom stawianym przez klienta wykorzystano wielostrefowe systemy klimatyzacji Haier MRV 5 i MRV S z jednostkami wewnętrznymi typu kanałowego.
Dla każdego pomieszczenia, z uwzględnieniem jego powierzchni i wysokości sufitu, dobrane zostały urządzenia konkretnego typu. Klient uzgodnił, że najbardziej odpowiednim rozwiązaniem dla jego przestrzeni będzie wykorzystanie ultracienkich niskociśnieniowych jednostek kanałowych AD-MSERA o wysokości zaledwie 185 mm, charakteryzujących się jednym z najniższych poziomów hałasu.
Klient dokonał wyboru na korzyść sprzętu Haier na podstawie porównania ofert handlowych innych producentów, a wybór ten wynikał z następujących zalet:
  • Dostępność niezbędnego sprzętu w magazynie;
  • Przekonujący stosunek ceny do jakości;
  • Zdolność systemów wielostrefowych Haier do zapewnienia wydajnego ogrzewania pomieszczeń przy temperaturach zewnętrznych do -25 stopni, co umożliwiło spełnienie życzeń klienta dotyczących ogrzewania w biurze;
  • Wysoka efektywność energetyczna na poziomie ERR/COP, potwierdzona nie tylko danymi paszportowymi, ale także własnym doświadczeniem operacyjnym w innych obiektach, w których zainstalowano ten sprzęt;
  • Zgodność dostępnego sprzętu z wymaganiami dla określonych pomieszczeń.
Do wentylacji budynku zastosowano jednostki wentylacyjne VTS z odzyskiem ciepła. Wybór sprzętu VTS został dokonany na podstawie najlepszej ceny dla klienta i najkrótszego czasu produkcji.
Jeśli chodzi o sterowanie całym systemem klimatyzacji, zdecydowano się na pojedynczy panel zdalnego sterowania, który blokuje ustawienia lokalne. Może nim ustawiać temperaturę, tryb pracy, prędkość wentylatora itp. Istotnym czynnikiem jest wrażliwość systemu wielostrefowego na niejednorodne ustawienia trybu pracy w różnych lokalizacjach. Lokalne piloty zdalnego sterowania pozostawiono tylko funkcję regulacji temperatury. Aby monitorować i kontrolować wentylację, dla każdej jednostce wentylacyjnej w sterowni zainstalowano panele dotykowe.
Etapy realizacji projektu
Cały proces pracy nad projektem przez naszych pracowników i pracowników naszego autoryzowanego partnera można podzielić na kilka etapów, w tym:
  • Pierwsze spotkanie z klientem;
  • Pilotażową wizytę naszego partnera w obiekcie, rejestrującą dane na temat przeznaczenia ż każdego pomieszczenia i liczby pracujących w nim osób;
  • Opracowanie schematu wizualizacji dla systemów inżynieryjnych;
  • Przygotowanie i złożenie Klientowi oferty handlowej;
  • Uzgodnienie ogólnego budżetu;
  • Proces projektowania
  • Dostawa i instalacja sprzętu;
  • Uruchomienie i prace regulacyjne;
  • Podpisanie certyfikatów ukończenia;
  • Podpisanie dodatkowej umowy na dalszą obsługę.
Cały okres projektu
Wyniki pracy

W wyniku prac wykonanych przez naszego partnera powstał:

  • System wentylacji nawiewno-wywiewnej z rekuperacją, z możliwością chłodzenia lub ogrzewania powietrza za pomocą pompy ciepła powietrze-powietrze.
  • Wysokowydajny wielostrefowy system klimatyzacji, który ogrzewa i chłodzi pomieszczenia;elastyczny system monitorowania i zarządzania sprzętem.

 

Trzy sezony pracy wykonanych systemów pozwoliły najemcy uzyskać komfortowy mikroklimat bez wodnego ogrzewania centralnego. Urządzenie Haier MRV w zupełności wystarczało do zaspokojenia komfortu cieplnego zarówno w trybie grzania jak i chłodzenia.

 

Klient był zadowolony, ponieważ otrzymał nowe biuro z doskonałymi warunkami klimatycznymi do produktywnej pracy i szybko znalazł najemcę budynku.

Referencje
Otrzymaj bezpłatne rozwiązanie techniczne oraz wycenę dla Twojego projektu.
Zapisać się
Wybierz datę i czas,
a nasz menadżer oddzwonię do Ciebie
Bezpośredni kontakt
Wybierz bezpośredni kontakt -
a My zadzwonimy do Ciebie w ciągu 30 sekund!